Pregătirea și însămânțarea solului – informații tehnice


Dragi mei, astăzi vorbim despre lucrarea de pregătire și însămânțarea solului.
Anual particip personal la astfel de lucrări aici în Ferma Bărzani, anul acesta în premieră am reușit să transmit un film live pe Facebook. Tot săptămâna trecută participând la Noaptea Muzeelor – Muzeul Țării Crișurilor din Oradea unde am avut ocazia să vizualizez și să îmi reamintesc modul în care se realizau aceste lucrări în urmă cu câteva decenii admirând câteva utilaje de pregătirea solului, semănare și altele similare.

IMG_20160527_223643

Pregătirea solului în vederea însămânțării constă din:

  • curățarea acestuia de resturi vegetale, bolovani sau alte obiecte dacă este cazul;
  • efectuarea arăturii la o adâncime de cca. 30-40 cm (această adâncime este  discutabilă deoarece se ia în considerare profilul solului, cultura care urmează a fi însămânțată, etc);
  • administrarea  îngrășămintelor peste arătură, (în majoritatea cărților de specialitate am găsit următoarea tehnologie care se recomandă astfel:
    „îngrășămintele se administrează înainte de arătură în doze de 30-40 tone/hectar”,
    personal de când administrez lucrările de acest gen, am altă viziune și altă metodă pe care o aplic, îmi doresc să nu fiu înțeles greșit, îi respect și apreciez pe toți autorii care au cercetat, scris și încă fac lucrul acesta, eu doar îmi exprim punctul meu de vedere, iar alegerile aparține fiecăruia dintre noi😉🙂 așadar metoda/teoria pe care o aplic este următoarea:
    >>> dacă administrăm îngrășămintele înainte de arătură, iar pe urma efectuăm arătura la o adâncime medie de 30-40 cm, avem toate șansele ca, îngrășământul respectiv să fie încorporat în proporție de 70-90% la adâncimea maxim posibilă de 30-40 cm, iar întrebarea mea de aici este: CÂND VA BENEFICIA PLANTA MEA DE ACEST ÎNGRĂȘĂMÎN DACĂ EL ESTE INCORPORAT LA ADÂNCIMEA DE 30-40 CM ???, iau eu am acolo o plantă anuală….., Personal efectuez administrarea îngrășămintelor peste arătură, urmând ca acestea o dată cu operația de pregătire să intre într-un  amestec direct cu solul. Sub această formă planta va beneficia din primul an de maximul posibil al îngrășămintelor respective <<<);
  • pregătirea solului utilizând grapa cu discuri, freza, tăvălug – sunt lucrări care asigură mărunțirea stratului de sol astfel încât acesta să intre într-un contact cât mai intim cu sămânța;
  • tratamente – se aplică tratamente preemergente împotriva buruienilor sau a bolilor daca este cazul (și aici trebuie cunoscut în prealabil daca solul este infestat cu buruieni din sămânță, rădăcini…boli etc).

image

Însămânțarea terenului- informații tehnice

  • stabilirea dozei de semănat/ număr de semințe sau gramaj /1 metru linear;
  • stabilirea adâncimii de semănare (1-6 cm în funcție de semințe);
  • temperatura corespunzătoare a solului în momentul semănatului (minim + 8C temperatura în sol la ora 8:00 dimineața la adâncimea de 4-5 cm);
  • umiditatea corespunzătoare a solului (lucrările se executa doar în condiții optime de umiditate);
  • starea utilajelor să fie perfect funcționabile;
  • proveniența semințelor să fie dintr-o sursă certificată;
  • asigurarea condițiilor de securitate și sănătate a muncitorilor.

image

Sper ca aceste informații să vă fie de folos, spor la muncă și să auzim de bine🙂.

3 responses to “Pregătirea și însămânțarea solului – informații tehnice

  1. Buna ziua
    Ne spuneti si despre ce tip de ingrasaminte este vorba? Se administreaza toamna sau primavara ? Va multumesc.

  2. Buna ziua. In cazul in care s-a omis tratarea solului de buruiene, cunoasteti careva erbicide care nu afecteaza puietii de salcam iesiti deja? Va multumesc!

Lasă un răspuns

