Recoltarea unui roi de albine


IMG_20160522_202223 (2).jpgÎn acest sfârșit de săptămână am avut parte de o nouă provocare, identificarea și recoltarea unui roi de albine.

Am asistat cu plăcere și curiozitate recoltarea roiului, acțiunea fiind desfășurată de prietenul meu Daniel și prietenul lui Ruben, băieți puși pe muncă serioasă, care inventariau familiile de albine din Ferma Bărzani, acestea fiind la cules/salcâm.

După o iarnă în care am pierdut familiile de albine din cauza mea pentru că nu le-am pregătit corespunzător pentru iernat/greșeli de începător, acest roi mi-a adus bucurie, speranță și mai ales ambiția de a nu renunța la stupărit, nimeni nu a crescut învățat, lucrurile le prindem în timp, iar pentru cei care vă doriți albine, nu este ceva imposibil, vă trebuie în schimb răbdare și drag de ele, altfel….este pierdere de timp și energie.

Dar să trecem la fapte, am recepționat următoarele  reguli la recoltarea roiului:

  • asigurarea accesului; (contează foarte mult unde este așezat, de această dată roiul a fost așezat la o înălțime de cca. 2 metri într-un tufiș greu accesibil, fiind necesară crearea unei poteci de acces);
  • o ramă cu puiet amplasată în apropierea roiului a determinat migrarea albinelor din roi peste ramă, iar în final amplasarea ramei în lada de albine a determinat migrarea celor rămase în ladă;

IMG_20160523_075126.jpg1. Așezarea ramei cu puiet în apropierea roiului

IMG_20160523_0753592. Migrarea albinelor din roi pe rama de puiet

IMG_20160523_075629.jpg3. Așezarea ramei în ladă și migrarea albinelor rămase

4 responses to “Recoltarea unui roi de albine

  1. Buna ziua, am citit articolul si ma intereseaza in mod special cum sa mut un roi de albine din curtea mea fara a le distruge dar sa fiu sigura ca am reusit. Ieri dimineata ne-am trezit cu un mare roi format in nucul din curtea casei, loc extrem de nepotrivit pt o casa cu copii, caine si vecini la fel e speriati ca si noi. Creanga este la o inaltime de aprox 3m. Daca imi dati o o adresa va trimit si poza. Aseara a venit un apicultor, a tras masina sub creanga, a pus o galeata sub creanga, a scuturat brusc creanga, a cazut roiul, a pus capacul si a plecat crezand ca a terminat. in aceasta dimineata roiul se forma iar, in acelasi loc si curtea plina de albine bazaind in toate directiile. Daca stiti pe cineva interesat de acest roi sau ma puteti sfatui cumva, astept un raspuns.

Lasă un răspuns

