Lucrãri de întreţinere a plantaţiilor de arbuşti fructiferi – cosirea şi tocarea materialului vegetal dintre rânduri


De cele mai multe ori, am întrebări din partea dvs, de genul:

Ce distanță să las între rândurile de plante?

Răspunsul meu este mereu acelaşi:

depinde de ceea ce ne dorim în final, numărul de plante, această distanță fiind influențată și de utilajele de care dispunem, în special lățimea de lucru a acestora plus spațiul de toleranță.

Astfel că, putem vorbi de intervale cuprinse între 1,5 – 3,5 sau chiar 4 metri.

În acest articol vă prezint operația de cosire și tocare a plantelor crescute în intervalul dintre rândurile de arbuști fructiferi (în cazul de față plantația de afin canadian) aici în Ferma Bărzani

Anul trecut la AGRARIA CLUJ  am achiziționat cositoarea de la http://gradinarul-gospodar.ro/en/, pe care i-am întâlnit la târg (pentru cei care doriți să faceți investiții în tehnologie/utilaje vă recomand astfel de târguri, merită efortul).

img_20160419_222153.jpg

Cositoarea este  made în Franța, și execută două operații de care personal  aveam nevoie pentru menținerea unui interval decent între rândurile de plante:

  • cosirea plantelor
  • tocarea plantelor și nu formarea unei brazde de fân, care evident că îmi crea alte, alte costuri etc.
  • un alt element care mă interesa direct era prinderea cositoarei în spatele tractorului/prinderea în trei puncte astfel încât cositoarea vine perfect în spatele tractorului

Personal sunt foarte mulțumit de acest utilaj, și DA fac reclamă oricând unui produs bun cumpărat la un preț decent, cu alte cuvinte îl recomand cu încredere🙂, am învățat în timp că dacă pot face un bine, să îl fac cu toată inima (în acest caz zic eu că fac un bine atat celor de la Grădinarul Gospodar cât și potențialilor clienți).

Să auzim de bine dragilor,🙂

Ruben Budău

 

Lasă un răspuns

