Altoirea în despicãturã


image

Sâmbãtã 5 Martie a.c. am intenţionat sã transmit LIVE din Ferma Bãrzani: Metode de altoire la pomi fructiferi.
Nu am reuşit din cauza tehnologiei, dar…promisiunea este promisiune, astfel cã, am înregistrat şi postat lucrãrile pe YouTube.

image

Sper sã vã fie de folos 😃

 

 

12 responses to “Altoirea în despicãturã

  1. Buna ziua. Dle Ruben, la pana altoiului se lasa coaja si la partea din interior? Ce lungime trebuie sa aiba altoiul(pana)? Va multumesc.

  2. Felicitari domnule Ruben ! Am urmarit cu interes ,,actiunea dvs. ,,….ridicata la nivel de arta…..aveti mult talent ! Felicitari !……Mi-a adus aminte de copilarie….cand tata aducea pe un,, nenea in varsta,, sa ne altoiasca pomi si acolo stateam nemiscata, fascinata …de ce minuni se pot face … apoi urmaream in timp cum ,, marul face pere si rachita micsunele,, …..ca sa glumim un pic…))))

  3. frumos, o dalta din aia sa-mi iau si eu, foloseam de lemn, iesea….chin..

  4. Te-am urmărit atent,o observație:
    -să inceci să execuți dintro singură trecere cu briceagul tăietura în altoi iar partea de sus să o faci căt mai aproape de 90 grade,teșitura căt mai mică pentru ca altoiul să se sprijine în umărul rezultat din degajarea materialului.
    Eu folosesc”masticul”următor:
    -cam 50% ceară,50% untură de porc(unsoare)le topesc și le amestec împreună.Consistența ”masticului”rezultat să fie cam așa încăt să se poată modela între degetele măinii .La temperatura exterioară a corpului.În rest –Spor la treabă!!!!Nu știu cum voi altoi ,timpul este total neprielnic iar seva circulă din greu prin pomi.

Lasă un răspuns

