Când hrănim albinele în sezonul rece?


În acest articol solicit stuparilor cu experiență cinci reguli de bază despre hrănirea albinelor în sezonul rece.🙂

image

10 responses to “Când hrănim albinele în sezonul rece?

  1. Revizia 😊
    O plimbare prin fața stupilor, vezi dacă aduc polen …la noi ieri aduceau destul de bine.
    Deschizi familia , ramele laterale dacă sunt goale le scoți și te uiți printre rame sa vezi dacă au miere 😊 ..în aceasta perioada nu lucrezi prea mult la stupi …doar supraveghere.

  2. noi deja am dat turte cu vitamine BIFFONDA si siropt dulcofruct amestecat cu protofil si vitamine la punga 500 grame pe familie

  3. Ramelor…asa trebuia sa scriu :))

  4. Ridici podisorul sau daca ai podisor cu plasa te uiti sa vezi daca au iesit deasupra ramelor. Daca au iesit doar partea din fata atunci mai au cel putin 3 saptamani mancare, depinde cat de incarcate ai bagat ramele in toamna. dar eu nu hranesc(stimulez) mai devreme de sfarsit de februarie inceput de martie. Cu cat le hranesti mai devreme cu atat vei avea o uzura mai mare si albina va cadea cand vei avea cea mai mare nevoie de ea pentru cresterea puietului.

  5. Albinele trebuie hranit iluna august si septembrie,nu iarna adica nu in ianuarie si in februarie…Stimulem primevara cum a spus domnu Vasile….

  6. Pe scurt : cu oricita mincare le ai bagat in iarna IN FEBRUARIE BAGI O TURTA CU ZAHAR PRAF SI MIERE de consistenta la coca de piine (stimulare ponta si siguranta ) Totodata acopar cu folie tot cuibul pentru a crea condens (pentru apa la puiet ) . Odata cu zborurile de curatire administrez IN AFARA STUPULUI faina de griu, lapte praf pentru viteii (cremoso ) in galeti la 3 metrii in fata stupilori (cite 4-5 kg ) .Atentiune axioma ALBINELE MOR IN MARTIE !!!!!!!!

  7. La sfârșit de august, început de septembrie se fac completări cu sirop de zahăr acolo unde este nevoie. În ultimii ani, a fost nevoie. Ramele de iernare trebuie să fie: cel din lateral pline până jos, cele din mijloc 2/3. În felul acesta, iarna nu e nevoie de hrănire. Cine are grijă toamna, stă liniștit iarna. Dacă totuși e nevoie, se pune o turtă, eu pun Apifonda peste rame într-o pungă pe care o crestez puțin cu cuțitul. Dacă ghemul e în față, mai au mâncare. Dacă e răsfirat (atenție să nu fie răsfirat din cauza căldurii din ziua de zbor de curățire), atunci pot fi probleme cu rezervele. Ajută și dacă ridicăm de fundul stupului, comparând cu greutatea unui stup care e ok cu mâncarea.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s