Primele flori de saskatoon berry – afin canadian


Una din marile surprize ale acestei primăveri, sunt florile de saskatoon berry, în premieră la Ferma Bărzani (10-15 aprilie)  🙂

Acestea sunt rodul unei munci de trei ani ( în primul an rezultatele au fost zero…), în acelaș timp mi s-a confirmat faptul că, anul intrarii pe rod poate fi redus cu unu-doi ani, contează foarte mult modul de cultură aplicat și îngrijirea proprie a plantelor.

Personal mă așteptam anul viitor (2016) la flori și fructificare din partea saskatoonului, dar rezultatele au apărut mai devreme.

Concluzie: Nu renunța nici o dată în ceea ce crezi !!! 😉

image

image

9 responses to “Primele flori de saskatoon berry – afin canadian

  1. Si eu ma așteptăm ca anul viitor sa infloreasca,dar am rămas surprins ca o parte din afini au înflorit deja.

  2. Cum pot comanda cateva fire de afin canadian? Doar la toamna si la ce pret?

  3. Ce gust au saskatoon berries, au măcar 2 cm, ca afinele gigant, când se coc? Ce ph vrea afinul Saskatoon, eu am dat mulți bani pe turbă acidă pentru a planta afini gigant (Duke, Patriot, Bluecrop)?

    • Marcu iti trimit acum in iunie când se coc, eu zic cã sunt mai dulci decat oricare alta afina.
      Ph optim 5,5-7,5….merge şi peste aceasta valoare dar nu la capacitate maximã.
      Te invit la Ferma sã Ii verzi personal 😎

  4. Am aproape de 20 specii de arbuști, Saskatoon e cam singurul care-mi lipsește. Cum am ph-ul în grădină 6-6,5 sigur trebuie să plantez și așa ceva, decât să ma chinui cu alți afini. Poate la toamnă! Chiar dacă poate nu intră-n topul arbuștilor cu efecte benefice alături de goji, aronia nero, afin, merișor, lonicera kamtcheatska!

  5. Spui ca sunt dulci afinele Saskatoon, Ruben. De obicei fructele de top (ca efect medicinal) sunt dulci-acrișoare, dulci-astringente, acre (cătina). Dar e nevoie și de fructe dulci, chiar dacă mai putin bogate în antioxidanți, mai avem și copii iar ei vor gust bun, nu antioxidanți.

Lasă un răspuns

