Poarta de acces in Ferma Barzani


În urmă cu câțiva ani, am participat la un simpozion despre cultivarea arbuștilor în România, iar în finalul simpozionului trebuia  să vizităm fermele unor fermieri din zona respectivă.

Am simțit o dezamăgire profundă când am aflat, că fermieri (o parte dintre ei) nu vor să primească pe nimeni în fermele lor pe motiv de a nu creea concurența. 😦

Am luat atunci decizia pe care o susțin și acum, aceea de a arata cu bucurie celor intetesați lucrurile din ferma, tot ce este posibil atât în mediul online cât și în ferma. 😉

Există loc pentru toți, aici la noi acasă, în România,…putem să ne creem noi singuri hrană sănătoasă pentru noi și pentru alți, nu să tot cumpărăm forme de fructe și legume de la străini ;), că de gust….vorbim într-un alt episod.

Plantația de saskatoon berry(afin canadian) și mur thornfree are începând din luna decembrie a.c. poarta de acces așa cum se cuvine ;)…sper eu, într-un mod cât mai original.

image

image

image

image

image

12 responses to “Poarta de acces in Ferma Barzani

  1. Aveți perfectă dreptate. Eu sunt deocamdată un vizitator online, dar imi doresc sincer sa o fac si direct, chiar daca eu sunt din Tulcea si d-voastra din Oradea. E loc pentru toata lumea. Desi sunteti usor diferiti ca pregatire, tenacitatea cu care va urmariti valorificarea oricarei oportunitati, va aseamanati cu domnul ing. Dimitrie Musca de la Curtici.
    Eu am un proiect mai vechi, doar la stadiul teoretic, acela al perdelelor forestiere pentru protejarea impotriva viscolului, si nu numai, a autostrazilor, a drumurilor nationale si judetene.
    Pana a va cunoaste preocuparile consideram ca salcia energetica este solutia, dar ea nu se preteaza in zona noastra care are un regim de precipitatii destul de sarac.
    Acum am convingerea ca salcamul energetic este solutia pentru zona noastra, dar nu in exploatare silvica ci una agricola bianuala.
    Probleme sunt cu situatia juridica a acestor terenuri intrucat dupa cum bine stiti retrocedarea sau punerea in posesie s-a facut de regula pe loturi perpendiculare pe arterele de circulatie dar foarte lungi.
    Poate ceva detalii o sa mai discutam dupa sarbatori.
    Va doresc sa aveti un Craciun fericit alaturi de cei dragi, un sfarsit de an asa cum il binemeritati, iar poate anul 2015 sa va inregeasca grupul de colaboratori cu un tulcean

    • Dle Ion multumesc ptr aprecieri 😉
      Ma bucur ptr ceea ce ati inteles despre salcam si valorificarea acestuia, eu nu sunt impotriva salciei energetice sau a altor specii de acest gen, sustin doar ideea ca speciile in general nu merg oriunde si oricand 😉

      Avem legislatie pusa la punct pentru petdelele forestiere in Romania.

      Cand este timp….ma gasiti ptr discuta si a valorifica la maxim potentialul terenurilor de care dispuneti.

      Sarbatori pline de bucurii !
      Doamne ajuta 🙂

  2. Tot respectul ptr munca dv si ptr deschiderea la conversatii si sfaturile utile ce sinteti dispus sa oferiti

    • Multumesc dna Adolfina, sper din tot sufletul, ca atunci cand imi accesati blogul sa se intample cel putin doua lucruri:
      – un zambet pe fata
      – sa gasiti cel putin o informatie utila 😉

  3. Ca (probabil) mulţi mulţi alţii,Aştept fructe la afinul canadian! Să sperăm că îi merge în România!

  4. E normal! Ţi-ai asumat riscul unei plantaţii întregi! Să sperăm că va fi ok.să ne bucurăm de dulceaţa fructelor.(am auzit că sunt f dulci) !!! Eu am 15 buc.în mica mea grădină dar aştept la fel de mult ca tine evoluţia lor.

  5. Felicitari si la cat mai multe realizari…esti un om foarte muncitor…CINSTE TIE!!!

  6. Unde este mai potrivit a ura un Craciun binecuvantat tuturor romanilor decat aici pe acest blog al unui roman adevarat.Admiratie si respect profund Ruben,pentru tot ce realizezi,pentru tot ce daruiesti,dar cu deosebire pentru atitudinea cu care le faci.Domnul sa se nasca in inimile tuturor romanilor si sa-i intareasca pe calea binelui.Doamne ajuta !
    Radu

Lasă un răspuns

