Paulownia „un fleac, m-au ciuruit”


Rezultatul experimentului pe cel 15 paulownii plantate in primavara aceasta in Ferma Barzani este echilibrat deoarece sunt cresteri intre 20 cm si 2,5 metri la o distanta de cca 100 metri intre cele doua loturi experimentale.

Paulowniile de langa balta de apa au crescut foarte bine, cresteri frumoase de pana la 2,5 metri dar,…o pasare curioasa (cred ca a fost ruda cu ciocanitoarea udi) a ciuruit un exemplar exact la mijlocul tulpini.
Practic acest exemplar nu mai are nici o sansa de crestere normala, ciuruiala arata asa:

image

image

Din experiment si din ciuruiala am desprins cateva concluzii sper eu logice si adevarate in acelas timp:
– cresterile la paulownia  se bazeaza pe multa apa, caldura si lumina; lotul paralel cu cel de langa balta are inaltimi de 20-30 cm, foarte slab dezvoltate;
– lemnul este moale, usor de ciuruit, in mijloc am sesizat o maduva asemanatoare cu cea intalnita la soc;
– daca aceasta caracteristica se dezvolta mai departe, stau si ma intreb cum vor fi debitati busteni;
– am avut o toamna calda fapt pentru care au avut timp sa se lemnifice in special partie superioare;
– daca aveam un inghet prin luna octombrie cu siguranta erau toti afectati, partile cu pricina inghetand.

Nu vreau sa descurajez si nici sa incurajez pe nimeni in cultivarea paulowniilor, am retineri :), cel mai simplu si corect pentru cei ineresati este sa inceapa cultura printr-un esantion mai redus, fara riscuri prea mari :).

2 responses to “Paulownia „un fleac, m-au ciuruit”

  1. Avand in vedere ca eu nu am vazut mobilier facut din lemnul obtinut din acest copac, am mari dubii, cu privire la corectitudinea descrierilor, firmelor care comercializeaza puieti. E bun pentru orice numai pentru ce se vinde nu. E doar o parere.

    • levviking, am descris doar ceea ce am in studiu, nu contest ca nu se poate, iar unde am pus semne de intrebare sunt pe bune,
      consider ca este normal sa avem opinii si pareri diferite :), si sunt ferm convins ca paulownia la fel ca orice arbore de pe lumea asta are avantajele si dezavantajele sale, depinde foarte mult sa stim ceea ce ne dorim de la el.

      Pentru mine este dureros sa stiu ca acest exemplar ciuruit va trebui sa ii aplic o taiere, altfel…..va mai creste unu, doi ani si pe urma la o adiere de vant….se duce jos toata coroana,…

      Cred ca trebuie sa facem o cercetare la toate varietatile de paulownia, si pe urma putem trage concluzii clare, care pentru ce este bun, sincer la ce am eu….cum arata interiorul tulpinii, am dubii

      Cresterile langa apa sunt fantastice, si chiar m-au surprins placut 🙂

Lasă un răspuns

