Sirop de catina – reteta


Inevitabilul s-a produs, …am realizat un sirop de catina superb ;).

Reteta este foarte simpla, iata ce am facut:
– am pregatit 1 kg fruct catina, 1 kg zahar, 1 litru apa;
– apa impreuna cu zaharul le-am pus impreuna pentru formarea unui sirop in care am amestecat cu lingura de lemn;
– intre timp am spalat si curatat fructele de impuritati (frunze, lemn…etc);
– cand siropul din apa si zahar a inceput sa clocoteasca, am adaugat fructele de catina;
– cele trei elemente au fost tinute in clocot cca. 10-15 minute.
– am repetat operatia de clocotire (10-15 minute) de doua ori la un interval de cca. 8 ore, in acelas timp cu lingura de lemn am presat de marginea oalei fructele nesparte.

Pe tot procesul de fierbere a compozitiei am utilizat flacara cea mai mica  a ochiului mare de aragaz  :).

In final, cu o strecuratoare simpla de bucatarie, o palnie si un polonic am facut diferentierea intre siropul obtinut si fructul ramas.

image

image

Stiu ca prin fierbere (parinti nostri in urma cu 20-30 ani, cum ne faceau siropul sau dulceata???…tot prin fierbere si tot cu zahar, nu?) se pierde din vitamine si multi dintre noi intentionam  sa consumam cat mai natural si bine facem, 🙂 …insa siropul pe care l-am obtinut are gustul intens, demential de catina si sunt ferm convins ca este cu mult mai bun decat ce gasesc pe rafturile magazinelor indiferent de marca 😉 .

Stiti si alte retete pentru procesarea fructelor de catina?

As fi onorat sa impartim retete pe aceasta tema aici printr-un comentariu :).

Va urma,….dulceata de catina 🙂

20 responses to “Sirop de catina – reteta

  1. Să-l consumaţi sănătoşi!

  2. Eu am zdrobit catina in blender, apoi am stors prin tifon sucul rezultat si l-am amestecat cu miere, jumate din cantitatea de sirop. Acum e la rece si mai amestec din cand in cand in el. Dar gustul e super 😀

  3. Gustul zici ca e super, dar si-a pastrat calitatile curative oare? Oricum, sa-l consumati cu placere!

    • Cezara,
      sunt convins ca are calitati cu muuuuult mai multe decat produsele din raftrurile magazinelor, spre exmplu m-am uitat la un ceai fooarte atractiv ca reclama care era ceai de catina clar, in schimb pe spate scria: poate contine fruct de catina maxim 5 % :)) celelalte erau cu totul altceva dar se vindea ceai de catina,…aici stiu ce am pus…oricum sunt ferm convins ca la ce gust intens de catina are si calitatile curarive sunt mai mult decat posibil 5% :), multumiri ptr gand !

  4. luni primesc si eu 6 kg de catina ..1,5 kg pun in cateva borcane de miere iar din restul fac siropul ce ni l-ati pus 🙂

  5. cata catina ai zdrobit cu blenderul si cata miere ai adaugat ?

  6. Ruben,mă uimești!
    După ce ai făcut siropul fără să folosești plasit sau metal,așa îl fac si eu,ce caută-n pet-urile alea?
    Pentru o păstrare căt mai sănătoasă pune tot ce ai în pet-uri în ambalaje de sticlă.
    Nimic nu țin în pet-uri.
    Țuică,vin,diferite ”afinate,combinate,siropuri,suc de roșii,totul în ambalaje de sticla de 2,1,1/2,1/3 litri.
    Ambalajele de 2 litrii le obțin de la un restaurant de la băuturile alcoolice.

    • Pavele,
      este STICLA si nu peturi…din imagini seamana cu peturile dar te asigur ca nu sunt, ci sunt sticle de apa si ce am mai avut la incemana,…nu era pregatit 100% cand am realizat siropul,
      asa ca …te rog sa te linistesti 🙂

  7. Nu stiu daca functioneaza la catina, insa functioneaza la alte fructe de gen zmeura, mure, coacaze, etc. Fructele proaspete se oparesc cu o cantitate de apa care abia sa le acopere si se lasa pana a doua zi sa se raceasca. Se zdrobesc cu o lingura de lemn si se strecoara totul prin tifon. La 1 l de suc obtinut astfel se adauga 1 kg de zahar si se amesteca totul pana cand zaharul se topeste. Daca doriti puteti adauga pe langa zahar la fiecare litru de suc si cate o ligura de zeama de lamaie (impiedica oxidarea si pastreaza culoarea frumoasa a siropului), si/sau o aspirina netamponata zdrobita (nu e obligatoriu, eu nu am pus niciodata, pentru ca siropul nu va fermenta oricum din cauza concentratiei mari de zahar, dar unii prefera sa o puna pentru siguranta, in loc de alti conservanti). Se toarna siropul in sticle. Dupa o vreme, daca fructele au fost foarte proaspete, veti observa ca in partea de sus a sticlei se va forma un dop format din impuritatile ramase in sirop, iar siropul se va limpezi. Inainte de a se consuma se scoate dopul format. Eu am in camara sirop de zmeura si de coacaze pus cu aceasta reteta inca de acum doi-trei ani si se pastreaza foarte bine, iar gustul este foarte apropiat de cel al fructului proaspat, spre deosebire de cel al siropurilor obtinute prin fierbere.

  8. eu am pregatit simplu : am umplut un borcan de 800 de gr, cu fructe de catina spalate, am adaugat miere, le/am lasat la macerat.
    De cand mananca sotul meu in fiecare dimineata cate o lingurita de fructe cu mierepe stomacul gol , nu mai raceste si se simte mai energizat.

  9. Buna Ruben, asta toamna eu am facut un mix de 2/3 catina si 1/3 merisoare. Le-am bagat la robot cu accesoriul de plastic (1kg + 0.5 kg zahar). Le-am strecurat printr-o sita tot de plastic si le-am depozitat in sticle de sticla. Consumat dimineata pe stomacul gol ca atare, si din cand in cand diluat cu apa. Are un gust minunat, merisorul ii mai taie din asprime.

Lasă un răspuns

