Pregatirea semintelor de gladita pentru germinare


image

Datorita tegumentului foarte dur, semintele de gladita necesita o tratare speciala de pregerminare inainte de semanare.

Metodele de tratare sunt:
1. Metoda chimica;
2. Metoda mecanica (scarificare-zgaraierea tegumentului);
3. Metoda termica.

La Ferma Barzani, anul acesta am ales metoda termica prin care am pregatit semintele pentru semanat.
Imi doresc ca, din toamna sa pot oferi fermierilor puieti de gladita la un standard inalt raportat si la calitate/pret, rezonabile :).

5 responses to “Pregatirea semintelor de gladita pentru germinare

  1. Este cea mai eficienta metoda . Eu am incercat mecanic ( prin slefuire-am incercat si cu smirghel fin si cu un cilindru abraziv intr-o cuva , ceva gen masina de scos semintele la tomate ) dar randamenrul foarte mic – poate merge prin sablare cumva altfel e munca de sisif, rezultate 1 la 20.
    Metoda termica este 100% , doar ca trebuie sa o repeti de cateva ori pana se „umfla” toate .
    Succes ! si rabdare . Scoateti semintele „babane” si repetati pana se umfla toate pana la ultima .
    Daca doriti va pot trimite poze cu productia din primavara asta .
    ps.
    pareri despre fragi dar cultivati organizat aveti ??

  2. Vreau sa imprejmuesc 1ha cu gladita astept un email cu nr necesar de puiet si pret . Va multumesc anticipat

  3. f ok, abia astept sa colaboram 07411…7 vreau niste seminte 2 kg;

Lasă un răspuns

