Cultura de catina – intretineri de primavara


Dupa un inceput de primavara favorabil, o data cu cresterile vegetative ale plantelor de catina, avem parte si de cresterea celorlalte plante verzi, ierburi, buruieni etc, care sunt un adevarat concurent pentru cultura de baza. Pe langa concurenta pentru hrana din sol acestea mai atrag insecte sau chiar boli daunatoare culturi de baza.

In acest articol vreau doar sa va arat celor interesati, ca inainte de toate,….este munca destul de multa depusa pentru a aduce o plantatie de arbusti sau alte plante la un nivel normal. 🙂

La Ferma Barzani, in cultura de catina pe langa mobilizarea solului dintre randurile de plante care s-a executat prin frezarea acestuia, pe randuri urmeaza operatia de taiere/coasa a ierburilor si buruienilor care sunt in cauza, acesta ramanand pe randurile formate din arbusti de caina, transformandu-se in mulch :).

Ruben Budau in Cultura de catina

intretinerea cultura de catina la ferma barzani

4 responses to “Cultura de catina – intretineri de primavara

  1. ce an este plantatia de catina ?

  2. buna seara,
    ma numesc Melinte Olimpiu,sunt din Bucuresti,dar am langa Buzau 1,5ha de pamant.De 10 ani(de cand l-am cumparat eu)se cultiva numai porumb si grau,ma bate gandul sa infintez o plantatie de catina.Intrebarea mea la Dv.Este rentabila cultura pe aceasta suprafata?Daca aveti bunavointa sa-mi raspundeti la aceasta intrebare,cu siguranta vor venii si altele.
    Cu stima

    • Olimpiu, eu am un principiu simplu dupa care ma ghidez:
      O planta (indiferent de care este) normal in cazul catinei, peste 3….4 ani imi produce un minim 5 euro, asa fara mare efort,….cu cat am mai multe plante, cu atat mai mult profit,
      daca am 10 plante, 10 x 5 euro
      daca am 1000 plante, 1000 x 5 euro 🙂

Lasă un răspuns

