Cultura de facelia in Ferma Barzani


Ferma Barzani,  pe care cu ajutorul Bunului Dumnezeu o administrez este incadrata intr-o zona defavorizata din punct de vedere al potentialului pedo-climatic, solul are o aciditate cuprinsa intre 4-5 ph, humus redus, si lista poate continua cu textura si substante nutritive reduse.

Cum sunt adeptul a ceva nou si bun, in premierea am adus in zona FACELIA, planta melifera, furajera si ingrasamant verde, eu sper sa scot maximul posibil din ea :).

Instalarea culturii am efectuat-o astfel:

1. Aratura adanca de cca. 40 cm efectuata in toamna 2013

image

Aratura adanca de toamna

2. Maruntirea araturii cu grapa cu discuri

image

Maruntirea araturii cu grapa cu discuri

3. Semanarea semintelor (manual)

image

Semanarea semintelor de facelia manual

image

Semanarea semintelor (manual)

Din lipsa dotarilor am renuntat la tavalugirea terenului dupa semanarea semintelor, dar din experienta din toamna am facut urmatoarele observatii:

– semanata deasupra solului bine pregatit , facelia rasare in scurt timp daca sunt conditii optime de germinare a semintelor (umiditate si caldura);
– facelia curata terenul de buruieni, prin cresterea rapida si viguroasa stapaneste rapid teritoriul.

Revin cu alte detalii cand or fi 🙂

2 responses to “Cultura de facelia in Ferma Barzani

  1. Am semanat si eu cativa mp asa de intretinere pt. albine.In carti scrie ca trebuie semanata la 2-3 cm adancime.Nu este cam mult fata de cat de mici sunt semintele?

Lasă un răspuns

