Utilizarea apei din precipitatii la Ferma Barzani


Apa, in prezent precum si in viitor apa este si va fi element cheie al vietii, iar atunci cand vorbim de ferma obligatoriu apa trebuie sa fie din belsug.

Ferma Barzani fiind situata in zona de deal, toate firmele care foreaza fantani m-au ocolit, nici macar nu au vrut sa vada despre ce e vorba.
image

Oricum forarea unei fantani costa enorm,…intre 1000 -8000 euro, poate chiar mai mult, depinzand de profilul de sol, plus faptul ca nu esti sigur de reusita.

Risc maxim sa forezi si sa te trezesti si fara bani si fara apa.

Am ajuns la urmatoarea concluzie: apa de cand ma stiu a stat in orice loc mai jos, in literatura populara (belți, baltă), cu alte cuvinte, cu cat balta este mai adanca/lata/lunga cu atat sunt sanse la o capacitate mare in mc a apei.
image

Dumnezeu ne da, dar nu ne baga cu forta pe gat 🙂 .

Am ales cea mai joasa parte din Ferma, unde am sapat un mic iaz/balta (intr-un alt articol o sa prezint constructia lui), si astept apa din precipitatii: ploii si zapezi, toamna/iarna/primavara, dupa mine citire, in acest interval iazul s-ar putea umplea de cel putin trei ori, cu alte cuvinte nu apa e problema ci depozitarea acesteia 🙂 .
image

Momentan am cel putin o capacitate de 150 mc, mai am de amenajat malurile, dupa care capacitatea va fi peste 200 mc.

Apa asta este un dar de la Dumnezeu, eu nu am facut decat o lucrare prin care sa o inmagazinez.

Recomand si fermierilor care au apa din panza freatica sa scoata apa intr-un iaz, altfel plantele sunt stresate deoarece apa respectiva este foarte rece.

Imi doresc ca aceste informatii sa va fie de folos 🙂 .

Cum va pregatiti pentru anul agricol 2014 din punct de vedere al apei?

Doamne ajuta ! 🙂

4 responses to “Utilizarea apei din precipitatii la Ferma Barzani

  1. Salut ruben chiar daca nu lasam comentarii sa stii ca citim cu placere informatiile tale.

  2. Și eu mi-am săpat,în cămp,o ”făntănă”de circa 50 mc,pe un braț secat al Crișului Alb,unde am grădina cu legume.
    Avantajul apei ,colectată cum este a ta,sau din izvoarele subterane ,ca și a mea,față de făntănă este foarte mare și constă în următoarele:
    -amenajarea este mult mai ușoară decăt să sapri o făntană
    -temperatura este net superioară celei din făntănă,apropiată de ce a aerului ceea ce este benefic pentru legume
    -și,nu în ultimul rănd,diferiți compuși organici care se gasesc în ea în urma descompunerii vegetației,a activității diverselor forme de viață care se vor dezvolta în acest microclimat
    -a diferitelor substanțe aduse de apa care se colectează în urma ploilor sau a topirii zăpezilor.
    Deci amenajarea aceasta este de bun augur.
    Succes în continuare.

  3. eu am ridicat un bazin IBC de 1 tona la 3 metri deasupra solului, l-am vopsit negru, am facut si un dus dedesubt, asa ca vara am si apa pentru dus si pentru irigatia cu picatura. totodata am si un mic iaz in spatele curtii, pe acesta o sa il decolmatez cand o sa fie nevoie.

Lasă un răspuns

