Hranirea albinelor in sezonul rece cu turta Apifonda


In Ferma Barzani, albinutele au un rol foarte important, cel de polenizare a florilor atunci cand este nevoie si de ce sa nu recunosc…mierea bonus :).

Anul in curs la fel ca si precedentul,…rezerva de miere pentru iernat a albinelor este foarte scazuta,  nu vreau cu nici un chip sa le vad moarte din cauza lipsei de hrana.

Mai devreme decat spun cartile am administrat turta apifonda:

image

image

…am procedat corect?, cine ma poate ajuta !!! 🙂

13 responses to “Hranirea albinelor in sezonul rece cu turta Apifonda

  1. Cel mai indicat in aceste moment ar fi administrarea de turte de miere cu zahar pudra.Turtele de apifonda sunt bune prin februarie.Si eu trebuie sa fac operatia asta in decembrie ca sa stau linistit de sarbatori!

  2. nu este indicata hranirea acum pt faptul ca uzezi albina ,pana nu ai puiet nou depus cam febraurie, scurtezi viata albinei.

  3. Trebuia sa te asiguri din vara sa nu moara de foame, sau cel putin pana in 10 septembrie sa faci o completare de hrana. Cum am mai scris si mai sus uzezi albinuta si nu vrei sa intri in iarna cu o albina uzata care nu traieste mult . Oricum iti urez succes si ne mai auzim la primavara! Numai bine! :))

  4. Ieri am scos hranitoarele de la stupii verticali si am descoperit 3 familii cu ghemul deja sus.Asta inseamna cam lips de hrana asa ca azi am facut turte de 0,5kg din miere de rapita si zahar pudra si le-am pus deasupra ghemului.Vom vedea efectul prin ianuarie la urmatorul control.
    Cu uzura albinei Lenuta are mare dreptate dar in lipsa de rame cu miere capacita merge si turta de miere.

  5. 1kg de miere si 1 kg de zahar pudra.
    In februarie fac turtele adaugand vitamine,polen300g(sau drojdie inactiva 600g),protofil200ml,faina soia 300g,lapte praf degresat 600g,miere lichida1kg,zahar pudra 3kg,startovit1g

  6. Pentru a sta linistit ,pina la 15 ianuarie e bine sa administrezi turta ! Eu o fac asa: 4kg zahar pudra si 1kg miere .

  7. Mierea sa fie lichida(incalzit borcanul cu miere in apa calda)se adauga zahar pudra si se framanta ca pe coca de cozonac pana se amesteca tot>Dupa aceea se fac turtele in pungi de polietilena.Se gauresc cu varful cutitului inainte de plasare peste ghem.Saptamana viitoare trebuie sa le dau si eu la celelalte sa am sarbatorile linistite!Spor!

Lasă un răspuns

