Intretinerea plantatiei de catina – ogor negru


Recomandarile tehnologice de intretinere a plantatiilor sunt de cele mai multe ori indreptate spre modalitatea de intretinere prin ogor negru, daca este posibil pe toata suprafata, sau cel putin printre randurile de plante.

Dupa mine aceasta operatie are atat avantaje (cresterea plantelor intr-un ritm mai alert, eliminarea buruienilor care produc atat daunatori cat si a faptului ca sunt concurenti pentru substantele disponibile nutritiei) cat si dezavantaje (la momentul recoltei,…dupa o ploaie spre exemplu accesul la recoltare va fi mult mai greoi).

Sunteti pro sau contra ogorului negru in plantatii??? 🙂

plantatie de catina model - intretinerea ca ogor negru

intretinere plantatie de catina - ogor negru

plantatie de catina - intretinere - mobilizarea solului cu freza
Foto>>> Amos Budau <<< Ferma Barzani sept/2013

18 responses to “Intretinerea plantatiei de catina – ogor negru

  1. Ruben,am citit undeva despre faptul ca numai 4-5 ani rodeste catina,
    Daca este asa inseamna ca din momentul intrarii pe rod trebuie lasat un drajon viguros urmas.
    Am cateva bucati dprimite anul acest,am curata in jurul lor pamantul de buruieni si le-am dat din plin ingrasaminte,gunoi si must,acum cu ploile abundente am dat mustul nediluat,l-au diliat ploile.
    Am unul primit anul trecut,est de circa 80 cm vigur,a drajonar,nu ii las drajonul,chiar si cei de anul acesta au drajonat,sunt vigurosi,cum nu pot sa postez poze aici am sa trimit pe FB.

    • Pavel multumiri de foto, sunt tare frumoase plantele,
      cat despre productivitatea la catina 4-5 ani este una falsa, probabil cine a scris i-au murit masculi si nu a mai avut cine poleniza ….iar pe urma s-a trezit ca nu mai fructifica plantele 🙂

  2. salut, in ce an e plantatia, ai avut recolta?

  3. bravo, si eu am o plantatie de afin in anul 2, la anul vom avea ceva de cules…sper

  4. O alta varianta este pasunatul vitelor printre randuri, in padocuri delimitate de gard electric!
    Se valorifica vegetatia, se mentine solul acoperit si se poate imbunatati rapid calitatea si cantitatea lui daca pasunatul este planuit propice!
    Ruben – citesc din cand in cand blogul tau, si chiar as vrea sa-ti fac o vizita daca se poate la toamna! Eu sunt deocamdata la o ferma in Suedia – bazata pe pomi, arbusti si animale care „curata” vegetatia dintre randuri! Putem face cateva schimburi de idei si impresii!

    Doamne-ajuta!

  5. Super! Asa o sa fac!

    Numai bine!

  6. Buna ma numesc vasile tocariu sunt din jud suceava com stroiesti si am o mica intrebare daca ma poate ajuta cineva. Am o parcela de teren cam de 15 ari dar este mlastinoasa adica am apa tot timpul anului pe teren. As putea cultiva catina pe acest teren? Va rog sa.mi dati un raspuns sincer cine are cunostinte. Si inca ceva este pamant negru.

  7. Salut. Am infiintat o cultura de catina in urma cu trei ani, 2 ha, dar nu sunt multumit de dezvoltarea arbustilor. in unele locuri s-au dezvoltat bine iar in altele aproape deloc. ce as putea face, folosirea unor ingrasaminte ar ajuta? Numai bine!

Lasă un răspuns

