Povestea unui zmeurar


Si noi avem o cultura de zmeura si sincer, am plecat de la 20 de lastari de zmeura (pe care i-am primit). Ca si fruct este excelenta, este imensa, este dulce, este perfecta 🙂 In fiecare an am inmultit-o (si am lucrat-o ca la carte) pana am ajuns sa punem pe suprafata care ne-am dorit sa o populam cu zmeura. Avem putin peste jumatate de ha dar vreau sa spun ca am inceput sa culegem tot mai mult si mai mult de pe ea.. anul trecut am cules aprox. 2000 de kg de zmeura care am vandut-o ( cu galeata 🙂 ) din om in om sub pretul pietii si astfel ne-am facut clientii nostri.
Eu sunt fata cea mai mica, am 23 de ani si acum urmaresc sa vad daca pot accesa niste fonduri ca sa ne extindem, sa cumparam utilajele necesare si sa traim doar din asta ( 2 familii). Fiind de la oras niciodata nu m-a atras agricultura si pe langa asta niciodata nu mi-a placut zmeura 🙂 ) dar vazand ca este atat de profitabil sa te ocupi cu asa ceva in mintiutza mea mi-am dat seama ca asta vreau sa fac si chiar am inceput sa mananc si zmeura pe deasupra si chiar e buna =)). Ceea ce vreau sa spun cu asta este ca poti pleca de la nimic si sa ajungi sa ai atat cat iti doresti chiar cu cheltuieli minime.
Eu zic ca nu are rost sa cumperi de la inceput atatia lastari (pentru un ha) ci poti sa cumperi doar jumatate din cat ai nevoie, pentru ca in al doilea an poti dubla cultura din lastarii proprii. In anii urmatori la randul tau poti vinde lastari ca sa recuperezi investitia din primul an, daca pana atunci nu ai recuperat cu fructul 🙂 si uite asa treaba merge ca unsa 🙂
Mult succes si la culturi cat mai mari!

Rachell

2 responses to “Povestea unui zmeurar

  1. Foarte frumos, bravo voua !

  2. Lucrez ca si pompier, stau la tara si am ceva pamant, doresc sa infiintez o plantatie de zmeur si mur, am 100 butasi de mur altoit si doresc sa cumpar 200-300 lujer de zmeur, as vrea sa stiu cat mai multe despre aceasta plantatie, soiuri, tratamente, ingrijire si cu ce se confrunta cei mai vechi in breasla

Lasă un răspuns

