Prima recoltă de zmeură :)


De mai bine de 1 an, de când am pe suflet această dorinţă de a mânca din propria cultură zmeură, dorinţa a fost dusă la finalizare, recunosc ca a fost munca si cheltuieli la greu, dar …merită dacă vrei cu adevătat poţi 🙂


Fructe de zmeură - diverse soiuri 🙂


…aşadar, adio zmeură adusă de prin Anglia,Italia, Turcia, China (la preturi fenomenale) sau oricare altă ţară, zmeura se poate produce si aici pe pămât românesc plus că e mult mai dulce din glia românească 🙂

29 responses to “Prima recoltă de zmeură :)

  1. si eu vreau!!!!

  2. Felicitari Ruben ,la asta visez si eu de foarte mult timp, sper sa reusesc pana la urma.Te rog spune-mi si mie cat costa infiintarea unui ha de cultura de zmeura
    Multumesc anticipat
    Sorin

    • Multumesc Sorine !,

      e posibil orice in viata asta, trebuie doar sa credem in ceea ce facem si sa punem suflet 🙂

      Cartile de specialitate si realitatea insasi spun urmatorul lucru:

      1. pentru 1 hectar de zmeur care in mod intensiv se planteaza la distante de 2,5metri intre randuri si 0,5 metri distanta pe rand, revine un numar total de 8000 plante la hectar.
      preturile anul acesta au fost intre 2,5 si 6 lei/ bucata, depinde de unde cumperi 🙂 , ce material este si cat isi pune agentul comision, sau faze de genul asta.

      bun, astea sunt doar costuri posibile cu materialul saditor, urmeaza:

      2. arat + disc, 500 + 250 = 750 de lei

      3. gunoi de grajd, undeva in jur de 30 tone/hectar, aici e discutabil in functie daca terenul respectiv are nevoie de acest gunoi, de unde si la ce pret se cumpara gunoiul etc.

      4. cheltuieli cu plantatul zmeurului, aici iar e discutabil oricum undeva intre 1000 si 2000 de lei o sa coste si astea,

      5. pe urma vin stalpi de sustinere, sarme etc, 🙂

      costurile sunt discutabile dar ca idee poti sa te gandesti serios la cele de mai sus,

      eu am cumparat spre exemplu din ungaria de unde aduc toti zmeur de calitate si certificat, la un pret de 2,5-3 lei in timp ce acelas produs la noi era la 6 lei si tot din ungaria 🙂
      sunt costuri care se vor amortiza abia in urmatorii 2-4 ani

      important este sa incepi chiar daca incepi cu 0,5 ha sa vezi cum merge si pe urma te extinzi,

      daca mai e nevoie de informatii sau ai nevoie de o carte buna despre arbusti fructiferi iti stau cu placere la dispozitie
      0756 300 797 Spor la munca 🙂

    • Si noi avem o cultura de zmeura si sincer, am plecat de la 20 de lastari de zmeura (pe care i-am primit). Ca si fruct este excelenta, este imensa, este dulce, este perfecta 🙂 In fiecare an am inmultit-o (si am lucrat-o ca la carte) pana am ajuns sa punem pe suprafata care ne-am dorit sa o populam cu zmeura. Avem putin peste jumatate de ha dar vreau sa spun ca am inceput sa culegem tot mai mult si mai mult de pe ea.. anul trecut am cules aprox. 2000 de kg de zmeura care am vandut-o ( cu galeata 🙂 ) din om in om sub pretul pietii si astfel ne-am facut clientii nostri. Eu sunt fata cea mai mica, am 23 de ani si acum urmaresc sa vad daca pot accesa niste fonduri ca sa ne extindem, sa cumparam utilajele necesare si sa traim doar din asta ( 2 familii). Fiind de la oras niciodata nu m-a atras agricultura si pe langa asta niciodata nu mi-a placut zmeura :)) dar vazand ca este atat de profitabil sa te ocupi cu asa ceva in mintiutza mea mi-am dat seama ca asta vreau sa fac si chiar am inceput sa mananc si zmeura pe deasupra si chiar e buna =)). Ceea ce vreau sa spun cu asta este ca poti pleca de la nimic si sa ajungi sa ai atat cat iti doresti chiar cu cheltuieli minime. Eu zic ca nu are rost sa cumperi de la inceput atatia lastari (pentru un ha) ci poti sa cumperi doar jumatate din cat ai nevoie, pentru ca in al doilea an poti dubla cultura din lastarii proprii. In anii urmatori la randul tau poti vinde lastari ca sa recuperezi investitia din primul an, daca pana atunci nu ai recuperat cu fructul 🙂 si uite asa treaba merge ca unsa 🙂
      Mult succes si la culturi cat mai mari!

  3. ce soi de zmeura este mai rentabil so plantezi ?

  4. pentru afaceri , sa vad si cum ,ai place prin zona mea ,maramures. salutari

  5. buna ziua,
    doresc sa initiez o plantatie de proba aprox.5000mp.
    terenul se afla la cimpie,jud.giurgiu.Imi doresc sa stiu daca clima de cimpie este propice si daca da,daca solul de cimpie(brun roscat spre cernoziom este compatibil.Va rog daca puteti raspunde pe ,,office@constructiihale.ro”.astept raspunsul d-voastra si pentru o posibila consiliere.Multumesc!

  6. Zilele astea imi fac niste calcule pentru o cultura de mure, am in curte ceva dar vreau sa plantez pe 5000m

  7. iti multumesc pt materialul primit pe mail

  8. Buna. Am o plantatie de 300m2 si a-si dori sa fac o ierbicidare mai complexa . Am gasit ierbicide dar sint din Ungaria si nu cunosc echivalentul de pe piata romaneasca. Daca poti sa ma ajuti cu ceva ,chear si cu o sugestie, iti multumesc.

  9. Ruben lasa un nr de tel , sa te putem contacta,, ilfi

  10. Felicitari pentru initiativa si pentru faptul ca impartasesti si cu altii experienta ta. Ma gandesc serios sa plantez mure pe 500 mp. Asa ca iti voi citi cu atentie posturile :). Mult succes in continuare!

  11. ce soi de smeur folosesti ? te rog

  12. buna ziua.ruben.eu as vrea sa mi infiintez o plantatie de zmeur pe 1000 mpcu un prieten ,amandoi avem 16 ani si vrem sa devenim antreprenori ca sa zic asa.fructele obtinute unde le am putea vinde?

    • Salut Andrei,…ai starnit un imens sentiment de bucurie in mine pentru modul in care privesti lucrurile in acest moment dar si pentru faptul ca …nepotul meu cel mai mare, primii bani seriosi ia facut tot din zmeur…si face si acum 😉
      Daca esti din Oradea este foooarte simplu de vandut: facebook, vecini, prieteni, scoala, rude, piata, abc-ul din colt. 😉
      Fiind din Oradea, te asigur de tot sprijinul meu + o oferta buna de pret 🙂

    • Salut Andrei,…ai starnit un imens sentiment de bucurie in mine pentru modul in care privesti lucrurile in acest moment dar si pentru faptul ca …nepotul meu cel mai mare, primii bani seriosi ia facut tot din zmeur…si face si acum 😉
      Daca esti din Oradea este foooarte simplu de vandut: vecini, prieteni, scoala, rude, piata, abc-ul din colt.
      Din sup

  13. Suntem amandoi din Oradea

    • Salut Andrei,…ai starnit un imens sentiment de bucurie in mine pentru modul in care privesti lucrurile in acest moment dar si pentru faptul ca …nepotul meu cel mai mare, primii bani seriosi ia facut tot din zmeur…si face si acum 😉
      Daca esti din Oradea este foooarte simplu de vandut: vecini, prieteni, scoala, rude, piata, abc-ul din colt.
      Din sup

Lasă un răspuns

