Cultura salcâmului (Robinia pseudacacia) II


OFERTĂ SALCÂM 2012

Salutare tuturor celor care din plăcere sau din necesitate îmi deschideţi pagina aceasta de blog din când în când.

Fiindcă tot a venit toamna câteva lucruri bine de ştiut despre una din speciile forestiere din ce în ce mai căutate pe meleagurile noastre, evident fiind vorba de salcâm.

Despre salcâm evoluţie şi cultură am mai scris câte ceva în ediţia trecută aşa că nu vreau să mă repet (clik aici pentru prima ediţie despre salcâm), ce vreau însă să scot în evidenţă este faptul că cei care gestionează fondurile europene în sfârşit s-au gândit că ar fi bine să acorde prime de impădurire pentru terenurile care vor fi impădurite.

Este vorba despre Măsura 221 „Prima împădurire a terenurilor agricole” care momentan este sub forma de ghid consultativ.(Sursa APDRP)

Absurditatea reală în ţară la ora actuală este cam în felul următor: „dacă am un teren cel mai slab productiv şi îl declar la APIA ca pajişte pentru fâneţe obţin un ajutor pentru întreţinere, până aici totul este ok, insă la ora actuală dacă am un teren indiferent de natura sa productivă sau suprafaţă şi îl cultiv cu puieţi forestieri în vederea înfiinţări unei păduri, ajutor zero, ori la înfiinţarea unei păduri de minimum 1 ha, de la zero dacă stai să le calculezi pe toate îţi trebuie ceva bănuţi.”

Una peste alta cetăţeanul care are un teren pe care să presupunem că îl curăţă o dată pe an ia o primă destul de frumuşică după cât efor depune iar cetăţeanul care învesteşte în ceva care va fi productiv abia peste 15 ani, o cam ia în freză cu ajutoarele de la stat.

Şi ca să nu mă îndepărtez de subiect pentru cei care doriţi să aveţi o pădure proprie fie ea şi de un minim 0,5ha sfatul meu este să puneţi planul în aplicare, iar salcâmul vă poate îndeplini acest vis pentru că în maxim 5 ani o să puteţi sta luniştit la umbra unei astfel de păduri.

Una peste alta fiind spuse mai vreau să adaug şi faptul că ofer consultanţă pentru înfiinţarea pădurilor de salcâm. telefon 0756 300 797

17 responses to “Cultura salcâmului (Robinia pseudacacia) II

  1. Pingback: Cultura salcâmului (Robinia pseudacacia) II - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Buna ziua,
    Sunt detinatorul unei suprafete de teren arabil. Vreau sa transform acest teren intr-o plantatie de salcami. Ce acte imi sunt necesare? Exista reglementari in acest sens? Imi trebuiesc aprobari speciale?
    Multumesc

    • Buna ziua domule Adrian,
      referitor la intrebarile dv. :

      1. Pentru a transforma terenul dv din arabil in teren cu destinatie forestiera trebuie sa anuntati lucrul acesta la registrul agricol de la primaria in raza careia se afla terenul respectiv, acelas lucru se intampla daca faceti declaratia anuala catre APIA.

      2. Trebuie sa detineti titlul de proprietate pe teren pentru aceste demersuri.

      3. In ce priveste reglementarile speciale…..in acest sens nu sunt din cate stiu eu. Daca insa doriti sa depundeti un proiect pentru obtinerea fondurilor europene (masura 221 – Prima impadurire) aici sunt reguli de respectat si personal daca detineti o suprafata cat de cat compacta va recomand acest demers.
      pentru detalii consiltati pagina http://apdrp.ro/

      Sper sa fie de folos informatiile, pentru orice alte detalii legate de puieti, culruta…salcam…etc, va stau cu placere la dispozitie!

      Cu prietenie,
      Ruben

  3. D-l Budau
    Ma numesc George Oltean am ceva pamant impropriu culturii agricole si ma gandesc sa-l impaduresc cu salcam . Vad ca d-voastra aveti experienta si informatii si m-ar interesa de unde pot procura puieti eventual alte informatii tehnologice. Multumesc anticipat in speranta unui raspuns la acest e-mail george_olt@yahoo.com .Toate cele bune George

  4. Domnule Budau
    Numele meu este Daniel as vrea sa stiu daca mati putea ajuta cu niste informati;am niste teren agricol in jur de 4 hectare din care doar 1,5 hectare este cositor(lucerna)restul nu le-m mai lucrat de cel putin 5 ani si as vrea sa le impaduresc cu salcam as putea sa beneficiez de ceva subventi pentru asta???,mentionez caci nu am luat nici o sbventie de la stat pe aceste pamanuri(de la APIA).va multumesc si astept un raspuns pe adresa de e-mail dannylaur@yahoo.ca.Va doresc o zi buna

  5. doresc si ma intereseaza in lagatura cu contractele foduri eropene ce trebe se fac sau cum trebe se fac imi treba scola sau cata scoala si pa ce domeniu ar fi indecat ca pe tipu asta numai sti ce se faci chiar varog foarte frumos si inspecial pe dl. ruben si inca ceva de exemplu in domeniu mecanici nar mere adica un atelier auto ???????

  6. si cu scoala treba sa corespund in domeniu cu cara vreau evoluez adica daca eu sunt tehnician mecatronist si as vrea in agricultura treba se corespund va rog sami spuneti????

  7. sau as vrea sa stiu daca sa mai fac am , inteles ca ar merge cu salcami

  8. doresc tara mult sa acsez pa o afacere profitabila si nas vrea sa pierd bani . adica sa nu razolv nici cu contractu nimic .si as vrea sa stiu daca eu is tehnician mecatronist si de exemplu eu vreau in domeniu agriculturi trebe se corespunde calificarea cu care domeniu vreau ama axa

  9. Nu va suparati pe mine daca va intreb o chestie mai delicata .Daca scot niste vlastari dintr-o padure mai veche si replantez am sanse sa se prinda ca ale Dv-ra

  10. Salut Ruben,
    RuBen | 21/02/2012 la 11:19 am | Răspunde
    „vasile, salcami merg foarte bine, insa trebuie sa stii ce iti doresti de la ei ”
    Ce ai vrut sa spui cu „trebuie sa stii ce iti doresti de la ei” ?
    🙂

    • George,

      daca doresti sa realizezi o padure, ii plantezi intr-un anumit fel,
      daca doresti să infiintezi o baza melifera….se alege alta varianta,
      daca doresti sa realizezi o perdea forestiera de protectia impotriva vanturilor alta varianta,
      daca doresti sa realizezi o impadurire a unui teren degradat sau in stare de alunecare…..etc

      la lucrurile astea ma refeream, in functie de ceea ce iti doresti de la salcam se pot calcula necesarul acestora 🙂

Lasă un răspuns

