Restanţe şi măriri de note !


Fiindcă sesiunea a trecut, vacanţa e pe ducă şi ea, urmează perioada „restanţelor şi a măririlor de note” care la Universitatea din Oradea este din data de 15 februarie şi ţine până în 19 februarie 2010.

Una din marea dilemă a studenţilor care merg la măriri de notă este următoarea:

„Dacă merg la mărire există riscul să iau notă inferioară celei dobândite anterior, sau să cad examenul ???

Răspunsul este foarte explicit şi îl putem găsi în Regulamentul privind activitatea profesională a studenţilor în baza ECTS care spune în felul următor:

Art. 29. Examenele pentru mărirea notei pot fi susţinute numai în sesiunea de restanţe din toamnă, pentru disciplinele contractate, aferente anului universitar curent si promovate în sesiunile de examene programate. Nu se admit cererile de mărire a notei pentru examenele promovate în sesiunea de restante din toamnă. Facultătile stabilesc conditiile în care studentii se pot prezenta la aceste examene, nota modificându-se numai dacă este mai mare decât cea obtinută anterior, după principiul “un examen promovat este definitiv promovat”.
(sursa: Universitatea din Oradea)

TIPS: Pentru a putea participa la un asfel de examen (mărire de notă) este nevoie de o cerere aprobată din partea Decanului Facultăţii respective.

Sper că aceste cateva rânduri să fie de folos celor aflaţi în dilema aceasta.

Cu bine,
RuBen Budău

43 responses to “Restanţe şi măriri de note !

  1. multumim de informatii. Sunt de mare folos:)

  2. Am si eu o dilema referitoare la maririle din toamna. Daca nu te-ai prezentat din motive diverse la un examen in sesiunea normala din Mai-Iunie, dar l-ai luat insa in sesiunea ulterioara de restante, poti merge in toamna la marire la un examen la alta materie care l-ai luat cand era programat dar nu-ti convine nota??
    Se poate sau se considera ca ai avut o restanta (materia de care ziceam anterior) si atunci nu poti…

    • Raspunsul este da, poti sa participi la marirea de nota, la orice materie cu urmatoarele conditii:

      1. examenul pentru care mergi la marire de nota sa fie luat din sesiunea anterioara
      2. sa ai cerere in acest sens (de marire de nota pentru materia cu pricina) semnata de decan (o sa ai nevoie la titularul de curs)

      Mult succes 🙂

  3. Măcar profesorii de ar citi regulamentul și l-ar respecta… La mine la facultate un profesor a zis că nu ar trebui să se numească „mărire” ci ”mărire/micșorare”, pentru că nota finală e cea din mărire. Se pare că nu a citit regulamentul. Iar un alt profesor nu ne-a lăsat să facem mărire pentru că am luat în sesiune mai mică de 7. După el doar notele mai mari de 7 pot să facă mărire. Mulți colegi au luat 4, iar în restanțe au luat nota 10, bineînțeles subiectele fiind aceleași ca în sesiune. Eu am luat 5, și am rămas cu el. Nu puteam face nimic. Mai bine luam 4. Dacă nu trec la fără taxă, fac scandal.

    Mersi Ruben pentru articole. Măcar ne mai deschizi ochii 🙂

  4. Asa este Ruben, fiecare işi dă cu părere atunci când e în necunoştinţă de cauză, iar cât despre proful care nu te-a lăsat să intrii la mărire din cauza notei de 7….poate că aşa era pe vremuri regulamentul dar după regulamentul cel nou la U Oradea, nu este specificat nicăieri lucrul acesta prin urmare poţi să te prezinţi la mărire dacă ai examenul promovat şi binenţeles cerere aprobată de decan.

    Baftă şi nu lăsa o notă de 5 să te treacă la forma de înv. cu taxă :).

  5. As avea o intrebare urgenta… Daca nu m`am prezentat la un examen in iunie din anumite motive si urmeaza sa ma prezint saptamana viitoare la restanta, nu pot sa ma duc sa`mi maresc nota la o alta materie? Adica daca am restanta la gestiune nu pot sa merg la marire la finante???? Am citit pe multe forumuri ca daca ai o restanta nu poti merge la marire? E valabil si la Universitatea din Oradea?

    • Daniela, faptul ca nu te-ai prezentat la un examen este absenta, si nu restanta, restanta este atunci cand ai cazut examenul.
      Parerea mea personala este ca poti sa mergi saptamana viitoare si la marirea pe care ti-ai propuso si la examenul la care nu te-ai prezentat 🙂

  6. situatie: Sunt in anul 2, vreau sa dau marire la o materie din anul 1, se mai poate? Sau doar in sesiunea imediat urmatoare se pot mari notele? Ma gandesc ca suna mai bine pt un angajator o medie de 9, nu 8,79.
    Multumesc.

    • nu se specifica nicaieri o asfel de situatie, prin urmare poti sa mergi la o asfel de marire cu conditia sa ai cerere de la decanat semnata si tot o data sa fii pregatita pentru examen:)
      Succes.

  7. buna!am o nelamurire…exista astfel de regulamente pentru fiecare facultate in parte?adica fiecare facultate are propriul ei regulament cu privire la restante si mariri?sau e un regulament general, valabil pentru toate facultatile?multumesc mult

    • Heloo, fiecare Universitate are propriul regulament, astfel la Universitatea din Oradea toate facultatile merg pe acelas regulament stabilit prin Biroul de Senat al Universitatii. 🙂

  8. Buna!
    Am si eu cateva intrebari:stie cineva la cate mariri avem voie pe an?la faculta secretara a zis k avem voie la 2 mariri pe an?asta depinde de faculta?(sunt la faculta la oradea)

  9. Buna Ruben am o intrebare la care vad ca nu s-a raspuns. Ma bucur ca ai scris asta.
    Daca eu, din motiv de boala – cazul meu (sau orice alt motiv) nu m-am prezentat la un examen in sesiunea de examene din Iunie acuma, si ma duc sa-l dau in sesiunea urmatoare la restanta si doamne fereste il pic (caci e cam posibil), mai pot da in toamna? Sau … doar in anul 3 ? (sunt anul 2 )

  10. Buna! Am si eu o intrebare… am o restanta pe primul semestru, si examene din al doilea semestru la care nu m-am prezentat.mai pot merge si la mariri,la alte materii?:D

    • 🙂 pfu…. intrebare buna 🙂
      atata timp cat ai restante normal nu ai avea voie sa mergi la măriri de note,
      teoretic ai putea sa mergi la marire la o materie din anul in curs doar daca aceasta este promovata

  11. cursurile sunt puse si pe net?

  12. daca fac cerere pentru marire si apoi nu ma prezint la examenul de marire se intampla ceva?

  13. bn … ms mult!!!:D

  14. frate , te rog frumos raspunde-mi si mie la o intrebare : Am terminat anul 1 , am o medie bunicica , dar daca am o restanta mai pot intra la fara taxa pe anul 2 ?

    • din pacate,…..trebuie sa fii integralist, poti avea medie foarte mare, daca nu esti integralist (adica sa fie luate toate examenele ) nu poti sa intrii la o astfel de forma

  15. Daca fac cere pt marire de nota la un examen, si nu ma prezint la acel examen de marire ce se intampla?

    • nu se intampla absolut nimic Cami, ramane nota pe care ai obtinuto la prima examinare
      daca te prezinti si obtii o nota mai mica decat prima la fel nu se intampla nimic, ramane tot prima nota

      prin urmare nota poate fi doar marita 🙂 ca de aia e marire de nota si nu micire :))

  16. madalina.uzuneanu

    buna,daca am fost data afara din examen ,ce seintampla?

  17. Buna
    Am o restanta pe 3 septembrie de dat…si as vrea sa ma duc la marire si la alta materie…Am inteles ca nu se poate. Dar daca eu am restanta pe 3 si o iau si marirea la cealalta materie este dupa ea pot sa ma duc si la marire?

    • sigur ca se poate Laura, conditia este ca sa ai toate notele luate, iar pe urma pentru marire sa ai cerere aprobata de decan pentru disciplina respectiva 🙂

  18. Daca am restanta pe 3 septembrie o iau si dupa pe 12 am marirea la o alta materie ma poti duce?

    • Laura,….lucrurile stau astfel:
      1. pentru a putea merge la marire de nota trebuie sa ai toate examenele promovate.
      2. la marirea de nota te prezinti cu cererea aprobata de decan pentru materia respectiva
      3. poti merge la maxim doua mariri de note/sesiune

      aceste conditii sunt valabile la univ oradea

  19. Am o intrebare.sunt integralist, si acum am terminat anul 2. As vrea sa merg maine la o marire, am depus cerere,merg la marire si sa zic ca nu imi maresc nota. Im sesiunea din toamna mai pot merge la marire la aceias materie? Sper sa vezi mesajul.ms

    • Sami, regulamentul spune ca, te poti prezenta de maxim doua ori/sesiune.
      Nu este specificat daca poti sau nu sa mergi de una sau doua ori la aceiasi materie.
      In mod normal…da poti merge, 😉 succes…si nu uita…nota initiala ramane si se poate doar mari si nu mici :))

  20. Buna Ruben.In afara de sesiunea de restante de acum,mai exista si alta in toamna,inaintea de inceperea noului an?

  21. Am o intrebare. Din motive medicale nu am putut merge la un examen din Mai-Iunie, insa nu am mers nici la restanta in Iunie. Pot sa merg in toamna? Si daca da, trebuie sa platesc?

  22. Deci trebuie sa platesc.. Multumesc pentru raspuns. 🙂

Lasă un răspuns

