Cum sa scapam de cartita ???


Cand apare primul indiciu (movila, musuroi) prin care terenul prezinta existenta unei cartite in zona, sa fiti siguri ca in cel mai scurt timp vor aparea alte movile ca si ciupercile dupa ploaie.

Intr-o singura noapte puteti avea parte de mari surprize :).

Si atunci,…cum scapam de cartita ?

Exista mai multe metode, dintre care:

- stai sa vanezi cartita cu lopata, furca sau ce mai ai la indemana :),…o metoda primitiva si demna de rabdarea vanatorilor si a pescarilor, dar nu imposibila;

- aparate anti-cartita care emit unde/ultrasunete si vibratii deranjante pentru cartita sau alte rozatoare;

- diferite substante  sub diferite forme: jeleu, granule etc;

- tocatura de ustroi introdusa in galeriile existente, deranjeaza cartita.

Personal am inceput sa utilizez un aparat anti-cartita, care functioneaza cu baterii AA si la un interval de 25 secunde emite o vibratie si ultrasunete.

image

Cum functioneaza?, detalii in urmatorul video :

…aparatul anti-cartita este in probe, despre rezultat intr-un alt episod povestim. :)

Ce alta metoda de combatere a cartitei cunoasteti ?

8 responses to “Cum sa scapam de cartita ???

  1. eu am trecut de perioada de testare, la unul similar, solar. Indicatia era ca actioneaza pe 100 mp…sunt fericit ca le-a “mutat” 20 m, adica acum pot intretine gazonul pe spatiul de joaca al copiilor, desi toata vara am avut movile mai fac o gradina…Si, asta desi sub stratul de pamant pentru gazon am bagat piatra sparta, nu pietris de rau… Bafta si sa va bucurati de rezultatele dorite !

  2. sa nu uit. La al meu, ramane afara numai “ciuperca” de deasupra, iar pamantul din jurul tijei trebuie bine batatorit

  3. Am auzit de la niste vecini ca estef. eficienta si urmatoarea metoda: Introduci in pamant o tija metalica de 8 – 10 mm grosime , si o lasi deasupra pamantului cam de 0.80 m. In capatul fiecarei tije punem o cutie metalica (doza) de bere, suc dupa ce am decupat partea de sus. Aceasta cutie in momentul in care bate vantul sau treci pe langa ea si o misti in asa fel incat sa atiga tija metalica in lateral, aceasta emite niste sunete care se spune ca sunt f. deranjante pt. aceste cartite si asa scapi de ele. N-am incercat, dar cred merita facuta o incercare

  4. salutare,
    si noi am luat un asemenea aparat asta vara, insa al nostru e cu incarcare solara. a functionat cat timp ajungea soarele la el, cand am scapat buruienile si au crescut mari, nu a mai functionat, iar acum cand l-am gasit intre straturi era musuroi pentru furnici:) dar l-am curatat iar la anul o sa il punem din nou la treaba.

    noi nu am avut cartite, ci cred eu coropisnite sau alte animale/insecte care mancau radacinile la legume, anul trecut am pierdut aproape toate rasadurile de rosii, ardei si vinete din cauza lor.

    • Radu, asa este aparatele cu incarcare solara….trebuie avut grija mare,…daca nu este soare pe ele nu se incarca si nu mai emit undele necesare, :)

Lasă un răspuns

